Szanowni Państwo. Dostęp do wirtualnych pulpitów w dniach 8-9 czerwca może być utrudniony - kontynuujemy prace konserwacyjne z poprzedniego tygodniasp. Dziękujemy za wyrozymiałość.
Szanowni Państwo. Dostęp do wirtualnych pulpitów w dniach 25-26 maja może być utrudniony - kontynuujemy prace konserwacyjne z poprzedniego tygodniasp. Dziękujemy za wyrozymiałość.
Szanowni Państwo. Dostęp do wirtualnych pulpitów w dniach 18-19 maja może być utrudniony - wprowadzamy niezbędne łatki zwiększające wydajność i bezpieczeństwo wirtualnego środowiska. Będziemy wdzięczni za wyrozumiałość.
Szanowni Państwo. Oprogramowanie Sofistik działa już zarówno na salach komputerowych jak i na komputerach służbowych. W przypadku korzystania poza Wydziałem wymaga użycia VPN.
Szanowni Państwo, aktualizując postępy uprzejmie informujemy, że funkcjonalność VPN została przywrócona.
Szanowni Państwo. W chwili obecnej trwają intensywne prace nad umożliwieniem prawidłowej pracy wydziałowego VPN, zatem licencje sieciowe programów utrzymywanych na naszych serwerach są dostępne jedynie w sieci kablowej wydziału. Usługi centralne VPN oraz OpenVPN powinny działać bez zakłóceń. Wirtualne Pulpity/Laboratorium Studenckie (WILAS), Wydziałowe Laboratoria Komputerowe (VLAB) oraz usługi, takie jak Ankietyzacja, E-oferty, E-praktyki, Opencast oraz dostęp do niektórych licencji sieciowych nie zostały jeszcze przywrócone.
Wyłączenie wydziałowych systemów informatycznych, nastąpiło bezpośrednio wskutek wadliwego działania przełącznika między źródłami zasilania, co uniemożliwiło automatyczny powrót z awaryjnego trybu zasilania na zasilanie podstawowe. Trwają prace naprawcze. W chwili obecnej agregat jest odłączony, a w przypadku potencjalnych problemów z siecią wymagana jest interwencja.
Dotychczasowa funkcjonalność firewalla (który nie był objęty kontraktem serwisowym ze względu na wprowadzone oszczędności) nie może zostać przywrócona. W związku z tym pracujemy nad rozwiązaniem zastępczym, które umożliwi m.in. przywrócenie wspomnianej usługi VPN oraz prawidłowe trasowanie ruchu wejściowego do serwerów, który obecnie jest przekierowywany przez obejście wprowadzone w trybie doraźnym, co może powodować problemy wydajnościowe.
Jednocześnie w związku z napotkanymi problemami wydziałowa sieć WiFi wilwifi-mobile została wyłączona i przyśpieszono prace związane z przełączeniem jej w całości na sieć PW. Przypominamy, do poprawnego logowania się do sieci WiFi PW należy podać dane takie same jak przy logowaniu do Poczty PW lub MS Teams (w loginie należy podać pełny adres mailowy imie.nazwisko@pw.edu.pl, nazwa sieci to: pw.edu.pl).
W przypadku, gdyby zauważono inne problemy uprzejmie prosimy zgłaszać je na infopomoc@il.pw.edu.pl.
Szanowni Państwo. W piątek, 16 grudnia doszło do poważnej awarii zasilania serwerowni znajdującej się w gmachu WIL PW.
W efekcie wiele usług zostało wyłączonych. Jedną z tych usług są wirtualne pulpity dla studentów WILAS.
Niestety nie potrafimy na chwilę obecną określić w jakim terminie zaczną być przywracane.
Będziemy o tym informować w kolejnych wiadomościach.
Szanowni Państwo. Poczta w domenie @il.pw.edu.pl będzie funkcjonować w obecnej formie do dnia 31.12.2022. Po tym terminie widoczne będzie jako archiwum dostępne jako obecnie istniejące konto z poziomu przeglądarki lub klienta pocztowego (Outlook/Thunderbird).
Zgodnie z decyzją Rektora poczta zlokalizowana w domenie @pw.edu.pl jest wyłączną pocztą służbową Politechniki Warszawskiej. W związku z tym każdy z pracowników WIL jest zobowiązany do bieżącego, codziennego korzystania z elektronicznej poczty służbowej oraz zapoznawania się z przesyłaną za jej pośrednictwem korespondencją.
Prosimy zweryfikować czy wszystkie Państwa adresy w domenie @il.pw.edu.pl skutecznie przekierowują pocztę na skrzynki pocztowe w domenie @pw.edu.pl. Poczta wysłana z adresu zewnętrznego, tj. innego niż @il powinna trafić na konto @pw i przekierowanie to będzie utrzymane. O brakach lub występujących problemach prosimy informować na bieżąco w celu jak najszybszego uzupełnienia.
Służymy pomocą i pozostajemy do dyspozycji, m.in. pod adresem infopomoc@il.pw.edu.pl.
Szanowni Państwo. Poczta w domenie @il.pw.edu.pl będzie funkcjonować w obecnej formie do dnia 31.12.2022. Po tym terminie widoczne będzie jako archiwum dostępne jako obecnie istniejące konto z poziomu przeglądarki lub klienta pocztowego (Outlook/Thunderbird).
Zgodnie z decyzją Rektora poczta zlokalizowana w domenie @pw.edu.pl jest wyłączną pocztą służbową Politechniki Warszawskiej. W związku z tym każdy z pracowników WIL jest zobowiązany do bieżącego, codziennego korzystania z elektronicznej poczty służbowej oraz zapoznawania się z przesyłaną za jej pośrednictwem korespondencją.
Prosimy zweryfikować czy wszystkie Państwa adresy w domenie @il.pw.edu.pl skutecznie przekierowują pocztę na skrzynki pocztowe w domenie @pw.edu.pl. Poczta wysłana z adresu zewnętrznego, tj. innego niż @il powinna trafić na konto @pw i przekierowanie to będzie utrzymane. O brakach lub występujących problemach prosimy informować na bieżąco w celu jak najszybszego uzupełnienia.
Służymy pomocą i pozostajemy do dyspozycji, m.in. pod adresem infopomoc@il.pw.edu.pl.